Prírodná, ekologická, bio kozmetika? Toľko názvov bez toho, aby ste poznali ich skutočný význam. Tu je krátky sprievodca na rozlúštenie značiek organickej kozmetiky, s ktorými sa na trhu najčastejšie stretávate, a záruk, ktoré ponúkajú. Praktické pre orientáciu pri výbere v regáloch pri nákupe.Esenciálne a rastlinné oleje majú tiež svoje etikety, ktoré nájdete v tomto článku. Značka je kolektívna značka závislá od súkromného alebo verejného združenia. Ku každému štítku sú priradené špecifikácie, ktoré musia produkty spĺňať, logo a certifikačný orgán, ktorý vykonáva kontroly v rámci spoločností, aby vydal alebo nevydal certifikát a umožnil im umiestniť logo na príslušné produkty. Certifikačný orgán má možnosť vydať niekoľko certifikácií: svoju vlastnú značku, ak má jednu, ako aj ďalšie s medzinárodným cieľom, ako je NaTrue alebo Cosmos, pokiaľ sú dodržané špecifikácie každého z nich.

Tento článok bol aktualizovaný dňa 04/08/2023

Francúzske značky

Príroda a pokrok

Od roku 1964 je združenie Nature & Progrès jednou z predchodcovekologické poľnohospodárstvo vo Francúzsku a Európe. Ich zmienka má za cieľ podporovať poľnohospodárstvo, ktoré rešpektuje živé veci a je na špici rozvoja. Ich špecifikácie sú jedny z najnáročnejších v tom, že výrobky s týmto označením musia:

  • získať na 100% z biologických zložiek,
  • neobsahovaťGeneticky modifikovaný organizmus (GMO),
  • neobsahovať syntetické chemikálie,
  • obsahujú iba netoxické konzervačné látky a prírodného pôvodu.

Na získanie zmienky musí 70% produktov predávaných spoločnosťou spĺňať tieto kritériá a musí zaručovať túžbu po 100% vývoji.

Príroda a pokrok

Cosmebio

Toto francúzske združenie umiestňuje svoje logo od roku 2002 na produkty na základe charty záruk tri záväzky : THE rešpekt z výrobné techniky prírodná a organická kozmetika, ako aj kozmetika z Muži, z prírody a zvierat. Nakoniec zdieľa a komunikácia zodpovedný a transparentný a to počas celého životného cyklu kozmetického výrobku.
Zloženie bio kozmetických výrobkov musí spĺňať tieto kritériá:

  • 95% minimálnezložky prírodného pôvodu o celkovom produkte (voda a minerály považované za prírodné),
  • 95% minimálneorganické zložky na všetkých rastliny,
  • 10% minimálneorganické zložky o celkovom produkte (voda a minerály považované za neekologické, pretože nepochádzajú zo živých organizmov)
Cosmebio

Ecocert

Tento certifikačný a kontrolný orgán schválený ministerstvom poľnohospodárstva a rybolovu je nepochybne najznámejší vo Francúzsku. Od roku 2003, vďaka svojim špecifikáciám stanoveným s mnohými hráčmi v kozmetickom sektore, Ecocert certifikuje produkty na základe dvoch kritérií:

  1. Použitieingrediencie z obnoviteľných zdrojov a premenený procesy šetrné k životnému prostrediu : neprítomnosť GMO, parabénov, fenoxyetanolu, nanočastíc, silikónu, PEG, syntetických parfumov a farbív, zložky pochádzajúce zo zvierat (okrem nimi prirodzene produkovaných: mlieko, med atď.), recyklovateľný obal alebo biologicky odbúrateľný.
  2. A minimálny prah prírodných a organicky pestovaných zložiek ktorý musí byť súčasťou zloženia výrobku.

Prísady ako voda, soli a minerály nemôžu byť certifikované ako organické podľa tejto normy, pretože nepochádzajú z ekologického poľnohospodárstva. Existujú dve odlišné zmienky, ktoré sa líšia organickým percentom získaným produktom: 

  • Bio kozmetika: 
- 95% minimum z celkového počtu prísad musí byť prírodného alebo prírodného pôvodu,
- 95% minimálne prísad rastliny vzorca musí pochádzať zekologické poľnohospodárstvo,
- 10% minimálne celkom ingrediencie musia pochádzať zekologické poľnohospodárstvo.

  • Ekologická kozmetika: 

- 95% minimálne celkom z prísad musí byť prírodného alebo prírodného pôvodu,
- 50% minimálne prísad rastliny vzorca musí pochádzať zekologické poľnohospodárstvo,
- 5% minimálne celkom ingrediencie musia pochádzať zekologické poľnohospodárstvo.

Ecocert

Kvalitné Francúzsko

Štítok Kvalitné Francúzsko vydáva francúzsky certifikačný orgán Bureau Veritas Certification. Ten certifikuje produkty a suroviny netestované na zvieratách v medziach povolených predpismi. Prísady tiež nesmú pochádzať zo živočíšnych materiálov. Toto logo umiestnené samostatne na vašom produkte poskytuje veľmi málo záruk.
Avšak, členovia, ktorí sú obaja členmi združenia Cosmébio môže tiež získať certifikáciu Quality France. V tomto prípade ekologické kozmetické produkty, ktoré konzumujete, rešpektujú rovnaké špecifikácie než ten, ktorý je uvedený vyššie, teda:

  • 95% minimálnezložky prírodného pôvodu o celkovom produkte (voda a minerály považované za prírodné),
  • 95% minimálneorganické zložky na všetkých rastliny,
  • 10% minimálneorganické zložky o celkovom produkte (voda a minerály považované za neekologické, pretože nepochádzajú zo živých organizmov)


Kvalitné Francúzsko

Ďalšie národné značky

Soil Association

Toto označenie, založené asociáciou v Spojenom kráľovstve, certifikuje produkty, ktoré majú jednoduchý vzorec ingrediencie z ekologického poľnohospodárstva, pestované bez GMO ani jedno herbicídy ani jedno syntetické hnojivá. Ich proces spracovanie a výroba musí byť ako ekologické možné. Okrem toho špecifikácie uvádzajú zoznamzakázané chemické zložky citlivé na zmeny ľudského zdravia alebo životného prostredia.
Nájdeme najmä parabény, THE silikóny, THE petrochemické deriváty, THE uvoľňovače formaldehydu, z povrchovo aktívne látky, z farbivá a syntetické parfumy. Hydrosóly a voda sa v organickom percente neberú do úvahy. 
Ak je táto hodnota väčšia ako 95% potom je výrobok certifikovaný"
organické". Inak nájdeme zmienku „vyrobené z X % organických"s X > 70%.

Soil Association

BDIH

BDIH je nemecké spolkové obchodné a obchodné združenie pre lieky, výživové doplnky a kozmetiku. Táto organizácia ovládanie a dodáva certifikácií výrobcom prírodných kozmetických produktov vďaka etický kódex. Ten druhý obhajuje ochranu prírody, transformácia starostlivosť o suroviny zahŕňajúca málo chemických procesov a používanie látok s nízkym alergénnym potenciálom.
Jeho špecifikácie znamenajú vylúčenie:

  • testovanie na zvieratách
  • suroviny, ktoré spôsobili smrť zvierat, ktoré ho produkujú (napríklad veľryba biela)
  • minerálne oleje, silikón a jeho deriváty
  • syntetické farbivá a parfumy
  • Geneticky modifikované organizmy (GMO)
  • konzervácia rádioaktívnym žiarením a používanie nebezpečných konzervačných látok
  • čistiace a emulgačné základy získané ťažkými chemickými procesmi, ako je etoxylácia.

Produkt je certifikovaný BDIH ak máaspoň 95 % organických zložiek nehovoriac o vode a mineráloch.

BDIH

Medzinárodné značky

Kozmos

Značka Cosmos vychádza zo želania národných organizácií zodpovedných za certifikáciuharmonizovať ich kritériá, aby zjednodušiť identifikáciu ekologických kozmetických výrobkov v obchodoch. Zakladateľmi tohto projektu sú BDIH, Cosmébio, Ecocert, Soil Association a ICEA (talianska organizácia), táto asociácia sídli v Bruseli a jej štandardy zahŕňajú rešpektovanie ekologickejšie kritériá formulácie a balenia.
Počas certifikácie sú certifikovateľné iba fyzikálne a chemicky premenené agrozložky výpočet biologickej frakcie. Voda a zložky minerálneho pôvodu preto nie sú zahrnuté. V konečnom dôsledku cieľ úložiska Kozmetický organický štandard je nahradiť národné označenia, aby spotrebitelia mohli rozpoznať biokozmetiku v medzinárodnom meradle. Existujú dva typy certifikátov:

  • KOZMOS ORGANICKÝ : Tento certifikát vyžaduje:
- 95% minimálneorganické zložky na všetky zložky, ktoré môžu byť organické (ako sú rastliny, včelí vosk, mlieko atď.)
- 20% minimálneorganické zložky na celkový produkt (10 % pre oplachovacie produkty a vodu a minerály, ktoré sa nepovažujú za organické, pretože nepochádzajú zo živých organizmov)

  • PRÍRODNÝ KOZMOS : Táto certifikácia sa týka produktov zložených z prírodných zložiek (napríklad ílov). Percento prírodného pôvodu sa vypočíta takto: (hmotnosť hotového výrobku – hmotnosť zložiek neprírodného pôvodu – hmotnosť petrochemických štepov) / (hmotnosť všetkých zložiek)*100. Nie je stanovený žiadny minimálny organický percentuálny podiel, ale možno pridať „x organických % z celkového množstva“.

Kozmos

Napravda

Rovnako ako štandard Cosmos, aj certifikácia NaTrue pochádza z túžby harmonizovať rôzne označenia. Ak chcete získať certifikáciu, musíte 75 % produktov v sérii značky alebo podznačky spĺňa požiadavky značky. Nie sú tolerované žiadne umelé prísady a voda nie je certifikovateľná, aby nedošlo k zavádzaniu spotrebiteľov o obsahu prírodných zložiek. Táto certifikácia určuje tri úrovne v závislosti od zloženia produktov:

  • Prírodná kozmetika : Musia mať minimálny obsah prírodných látok a maximálny obsah spracovaných látok prírodného pôvodu podľa kategórií zložiek stanovených v norme. Toto je najnižší stupeň certifikácie.
  • Čiastočne organická prírodná kozmetika : Prírodné látky rastlinného alebo živočíšneho pôvodu musia pochádzať z min 70% organické plodiny kontrolované a certifikovaný schválenou organizáciou.
  • Bio kozmetika : Prírodné látky rastlinného alebo živočíšneho pôvodu musia pochádzať z min 95% organické plodiny kontrolované a certifikovaný schválenou organizáciou.
Napravda

A zvieratá v tom všetkom?

Odvtedy by ste to mali vedieť 2004 podľa európskej smernice 76/768/EHS je zakázané  na trh v Európskej únii kozmetické výrobky predtým testované na zvieratáchV súčasnosti existuje mnoho alternatív, ako je testovanie in vitro, počítačové modelovanie, ako aj kultivácia kože na testovanie produktov.
Toto opatrenie sa odvtedy predĺžilo 2013 do suroviny ktoré sú zahrnuté v zložení kozmetických výrobkov vďaka kozmetickému nariadeniu č. 1223/2009. Niektoré z nich sa však riadia nariadenie REACH týkajúce sa látok používaných v chemickom priemysle, ktoré nezakazuje testovanie na zvieratách.
Problém pre svet krásy je najmä na úrovni dovážaných a vyvážaných produktov. V krajinách ako Čína musí byť kozmetický výrobok nevyhnutne testovaný na zvieratách, aby sa mohol predávať. Väčšina veľkých skupín a spoločností chce v týchto oblastiach rozšíriť svoj trh obchodné oblasti musia byť v súlade s miestnymi predpismi, a preto ich vykonajtepokusy na zvieratách.

Z štítky boli vytvorené pre produkty alebo značky s túžbou prezentovať svoje odpor k testovaniu na zvieratách. Vzhľadom na súčasné nariadenia sú najrelevantnejšie tie, ktoré obsahujú vo svojich špecifikáciách zákaz predaja v krajinách vyžadujúcich testovanie na zvieratách. Mnohé navyše nezaručujú organickú kvalitu zložiek alebo frekvenciu vykonávaných kontrol. 

Počet štítkov venovaných tejto kauze je veľmi vysoký, preto uvedieme len tie najznámejšie a nájdené na trhu.

Cruelty free - Cruelty free & vegan

Bez krutosti

Označovanie Cruelty free produktov iniciovalo známe združenie PETA (Ľudia za etické zaobchádzanie so zvieratami), ktoré bojuje proti násiliu na zvieratách. Tieto produkty a značka, ktorá ich predáva, sú zaručene „bez týrania zvierat“, pokiaľ ide o zložky, zloženie, výrobu a testovanie.

Upozorňujeme, že produkt bez krutosti nie je nevyhnutne vegánsky, pretože môže stále obsahovať látky živočíšneho pôvodu (vosk, med atď.), ale naopak, vegánsky produkt je logicky bez krutosti. PETA preto pre menší zmätok založila ďalší label s názvom Crulty free & Vegan. Tieto dve logá umiestnené na vašich produktoch však nešpecifikujú organickú kvalitu zložiek, z ktorých sa skladajú.

Vegánska Spoločnosť

Vegánska Spoločnosť

Certifikované vegánske produkty zjavne neboli testované na zvieratách v žiadnej fáze výroby. Táto certifikácia tiež zabezpečuje, že žiadna zložka ani vedľajší produkt nemá živočíšny pôvod. Nezaručuje však organickú kvalitu použitých ingrediencií ani absenciu testovania na zvieratách v zahraničí, ktoré môže skupina vykonávať.

Skákací Zajačik

Skákací Zajačik

Coalition for Consumer Information on Cosmetics (CCIC) je združením severoamerických združení, ktoré iniciovali toto označenie. Zabezpečuje, že spoločnosti (výrobcovia a dodávatelia) nevykonávajú žiadne testy na zvieratách, pokiaľ ide o ich zložky a formulácie. Zaväzujú sa rešpektovať tieto pravidlá pri obchodovaní so zahraničnými trhmi, čo znamená neuvádzanie na trh v krajinách, kde sa vykonávajú testy na zvieratách. Pre ingrediencie však neexistuje žiadna záruka bio kvality.

Jeden Hlas

Toto označenie patrí rovnomennému združeniu vytvorenému vo Francúzsku v roku 1995. Cieľom tohto združenia je bojovať za úctu k životu a odsudzovať dôsledky zneužívania zvierat. Nižšie uvedené logá nalepené na vašej kozmetike zaručujú zložky, ktoré nie sú testované na zvieratách a nemajú živočíšny pôvod okrem medu, peľu a včelieho vosku.
Celý sortiment môže byť certifikovaný dvoma typmi označovania:

  • Pomaranč: produkt je organický.
  • Modrá: produkt nie je ekologický.

Vyberte Si Bez Krutosti

Vyberte Si Bez Krutosti

Toto združenie, ktoré pochádza z Austrálie, obhajuje práva zvierat najmä vytvorením označenia s nápisom „Netestované na zvieratách“. Rovnako ako dve predchádzajúce certifikácie, držitelia tohto loga sú odkázaní na zoznam a zaväzujú sa prijať etiku bez týrania zvierat. Akreditované spoločnosti vyrábajú produkty, ktoré neboli testované na zvieratách bez ohľadu na štádium výroby a musia vylúčiť zo svojho trhu krajiny vyžadujúce testovanie na zvieratách.

Bol pre vás tento článok užitočný?

  

Priemerná známka: 4.5 ( 39 hlasy)